41-700 RUDA ŚLĄSKA UL. MAGAZYNOWA 35A; TEL. (032) 248-12-71; FAX. (032) 248-12-71 TEL. K.: 505 092 353 CENTREX: 316 E-MAIL: sp35@sp35s.pl

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE

"To zdrowie jest prawdziwym bogactwem, a nie kawałki złota i srebra."

~ Mahatma Gandhi

Zdrowie jest jedną z najcenniejszych rzeczy jakie mamy w życiu. By promować zdrowie wśród naszych uczniów i całej społeczności szkolnej staramy się o włączenie do Śląskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. W roku szkolnym 2022/2023 rozpoczynamy realizację 3-letniego programu Szkoła Promująca Zdrowie.
W tym roku będziemy promować aktywność fizyczną jako jeden z czynników warunkujących zdrowie.

Zachęcamy wszystkich do zapoznania się z dokumentami:

Program Szkoły Promującej Zdrowie

Harmonogram na rok szkolny 2022/2023

Harmonogram na rok szkolny 2023/2024

NASZE DZIAŁANIA

08.04.2024

Dzisiaj klasy 3a/2c i 3b skorzystały z pięknej pogody i wybrały się na wycieczkę. Najpierw były zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, potem kręgle. Wszyscy doskonale się bawili.

Podczas zajęć gotowania uczniowie uczą się jak przygotowywać zdrowe i pyszne posiłki. Zdrowe odżywianie króluje w naszej szkolnej pracowni kulinarnej. Pamiętamy o sile warzyw i owoców,
o produktach pełnoziarnistych oraz o zdrowych tłuszczach. 🍅🥦🍆 Jak to mówią „W zdrowym ciele, zdrowy duch”. A my chcemy być zdrowi i pełni energii.

05.04.2024

W ostatnim czasie klasa 3a/2c realizowała zajęcia dotyczące emocji. Uczniowie poznali kolorowego potwora oraz  uczestniczyli w cyklu zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno- społeczne "W królestwie uczuć".

04.04.2024

Dziś w ramach Dnia Marchewki klasa 4a własnoręcznie wykonywała soki marchewkowe oraz warianty marchewkowo - jabłkowe, marchewkowo - gruszkowe i marchewkowo - bananowe. Uczniowie w trakcie wydarzenia przestrzegali zasad BHP w zakresie higieny przygotowywania soków oraz obsługi sprzętu. 🥕🍏🍐🍌

14.03.2024

Dziś reprezentacja naszej szkoły wzięła udział w Turnieju Piłki Nożnej Chłopców Szkół Podstawowych w Bytomiu. Chętnie bierzemy udział w rozgrywkach sportowych, dzięki którym mamy jeszcze większą motywację do trenowania.

23.02.2024

Patrzcie, patrzcie... Któż to ma najlepszego cela?🎯 Jak myślicie? 🙂 20 lutego wzięliśmy udział w II Regionalnym Konkursie w Darta o Puchar Dyrektora ZSS Knurów. Klasa Odkrywców po raz pierwszy mogła rywalizować w tej dyscyplinie w tak dużej grupie zawodników. Największego pucharu nie zdobyliśmy ale na pewno były to niezapomniane zawody.

21.02.2024

W okresie zimowym kilka lekcji wychowania fizycznego odbyło się na lodowisku. Dzięki lekcjom na lodowisku uczniowie znacznie podnieśli swoje umiejętności w zakresie jazdy na łyżwach. Chętnie pokazujemy młodym ludziom różne podejścia do sportu i aktywności fizycznej.

22.01.2024

W ramach działań promujących zdrowe odżywanie uczniowie naszej szkoły stworzyli książkę kucharską z przepisami na zdrowe śniadania. 😊
Książkę w wersji papierowej można wypożyczyć w bibliotece szkolnej. 📗

17.01.2024

W dniu dzisiejszym w hali sportowej Szkoły Podstawowej nr 20 w Zabrzu odbył się XXII Świąteczny Integracyjny Turniej Piłki Nożnej. W turnieju wzięły udział szkoły z Zabrza, Gliwic, Bytomia, Radzionkowa i Rudy Śląskiej. Drużyna SP 35 w Rudzie Śląskiej wygrała cztery z pięciu rozegranych meczów, dzięki czemu zdobyła I miejsce w turnieju. Gratulujemy wszystkim zawodnikom.

16.01.2024

Klasa Zdobywców w tym roku szkolnym bierze udział w prozdrowotnym projekcie eTwinning
„Health Boosters”. Wraz z kolegami i koleżankami z innych państw realizujemy ciekawe zadania, które pozwalają nam poszerzać swoją wiedzę o zdrowiu. 🍏

04.01.2024

Nowy rok to dla naszej szkoły nowe wyzwania. Już przed świętami Bożego Narodzenia rozpoczęliśmy serię zajęć wychowania fizycznego na lodowisku. Dzisiaj odwiedziliśmy lodowisko na Burlochu po raz drugi i kolejne osoby mogły spróbować swoich sił na łyżwach.

02.01.2024

Jeszcze przed przerwą świąteczną udało nam się rozstrzygnąć konkurs „W rodzinie zdrowie”.
W konkursie wzięli udział chętni uczniowie wraz ze swymi rodzinami. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem jak świetnie poradzili sobie z realizacją wszystkich konkursowych zadań. 👏🏻
Mamy nadzieję, że zdrowe nawyki będą towarzyszyć Wam każdego dnia i będą przyczyniać się do Waszego dobrego samopoczucia.

19.12.2023

Trenerzy ⚽Akademii Piłkarskiej Bumerang ⚽ trener Tomek i trener Artur przeprowadzili kilka ciekawych ćwiczeń i zabaw z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu treningowego w ramach kółka dla chłopców z klas drugich i trzecich.

04.12.2023

Śnieżna zima sprzyja aktywnościom na świeżym powietrzu. Klasa 2a daje wspaniały przykład zimowych zabaw na śniegu.

30.11.2023

W Chorzowie odbył się ⚽ II Barbórkowy Turniej Piłki Nożnej Halowej⚽ organizowany przez Szkołę Podstawową z Bytomia. Emocji nie brakowało. Kiedy wydawało się, że nie uda nam się wygrać danego meczu, nasi zawodnicy mobilizowali się i strzelali przepiękne bramki!  Dzięki temu, że walczyliśmy do końca, wygraliśmy puchar,🏆 i piłkę⚽. Po wygraniu wszystkich meczy Nasza Szkoła Zajęła I miejsce! Jak widać mobilizacja i treningi przynoszą efekty.

23.11.2023

"Zdrowe śniadanie na mądre działanie " - to pomysł kulinarny, który zrealizowała dzisiaj Klasa 1a. Uczniowie świetnie poradzili sobie z uporządkowaniem produktów w Piramidzie Zdrowia, wiedzą jak ważny jest ruch i wysiłek fizyczny. Jednak zdrowe śniadanie to dla nich najważniejszy punkt na starcie po zdrowie i mądre działanie.

21.11.2023

We wtorek, 21 lipca w naszej szkole odbyły się Międzypowiatowe Mistrzostwa Szkół w "Dwa Ognie" klas 5 i 6. Gościliśmy szkoły z Katowic, Bytomia i Zabrza a sami wystawiliśmy dwie drużyny. Mecze były bardzo zacięte, ale prowadzone w myśl zasady fair play.

Podczas Światowego Dnia Życzliwości i Pozdrowień przekonaliśmy się, że w każdym z nas drzemią niewyczerpane  pokłady dobra. Od najmłodszego przedszkolaka aż do ucznia  ósmej klasy, każdy bez wyjątku, poczuł, że okazywanie życzliwości, bycie miłym ma moc uszczęśliwiania.

08.11.2023

W dniu Zdrowego Jedzenia ogłosiliśmy konkurs rodzinny "W rodzinie zdrowie". Uczniowie wraz
z rodzicami przez cały miesiąc będą brać udział w różnych zadaniach związanych ze zdrowiem
i zdrowym odżywianiem.

06.11.2023

Nasze przedszkolaki bawiły się razem w sali zabaw Golden Kids. Dzięki zabawom ruchowym spędziły aktywnie czas oraz rozwijały swoją koordynację, zdolności motoryczne, orientację przestrzenną i szybkość reakcji.

27.10.2023

W naszej szkole odbył się Profilaktyczny 🥇🥈🥉Turniej w Tenisie Stołowym🥇🥈🥉 pod patronatem Komendy Miejskiej Policji w Rudzie Śląskiej. Dzielnicowy -  pan Marek Jeglorz  ufundował poczęstunek i nagrody dla uczniów. Wiodącym hasłem turnieju było: Bezpieczeństwo jest najważniejsze. W rozgrywkach wzięli udział uczniowie naszej szkoły z klas V- VIII.

Zakończyliśmy zbiórkę kasztanów. Klasy, które uzyskały najlepszy wynik zasłużyły na nagrody. I to nie byle jakie! Klasa wyróżnione otrzymały kosze owoców, a klasy zwycięskie wybiorą się na kręgle. Zdrowe odżywianie i aktywność fizyczna z całą pewnością wpisują się w cele Szkoły Promującej Zdrowie.

Hip hip hura! Mamy nowe boisko! Cieszymy się z nowych możliwości jakie przed nami i z niecierpliwością czekamy na wiosenne zajęcia wychowania fizycznego na świeżym powietrzu.

21.10.2023

Wycieczka turystyczna - hala Boracza.

19.10.2023

Dzisiaj nasze przedszkolaki uczestniczyły w "Balu Witaminek". Były rozmowy o zdrowym odżywianiu, tematyczne zagadki, zabawy ruchowe oraz wspólne tańce. Nie zabrakło również owocowych i warzywnych przysmaków takich jak sałatka owocowa czy marchewkowe babeczki. Na "Balu Witaminek" było wesoło, kolorowo, a przede wszystkim zdrowo.

10.10.2023

Międzyszkolny turniej piłki nożnej.

Obchody Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego przypadają na 10 październik.

Celem tego święta jest promowanie dobrych praktyce służących dbaniu o zdrowie psychiczne.

06.10.2023

Klasa Odkrywców rozpoczęła realizację projektu eTwinning "Dyniowisko". Czeka nas współpraca z innych szkołami, poszerzanie wiedzy o zdrowiu, ciekawe zadania i sporo dobrej zabawy.

29.09.2023

Klub Włóczykija tym razem wybrał się na wycieczkę do Mirowa i Bobolic, gdzie podziwialiśmy dwa odrestaurowane zamki. Dzięki  sponsorowi #Leiber Poland mogliśmy wynająć autokar, który dowiózł nas na Jurę Krakowsko-Częstochowską. Oprócz zwiedzania komnat i dziedzińca zamku w Bobolicach wędrowaliśmy szlakiem orlich gniazd i podziwialiśmy piękną okolicę Jury.

28.09.2023

Dzisiaj świętowaliśmy Dzień Jabłka. Rozmawialiśmy o potrawach z jabłek i ich walorach smakowych. Uczniowie przygotowali piękne mandale owocowe z jabłkiem w roli głównej, a także przekąski i soki owocowe. Wiele radości przyniosło tworzenie kompozycji jak i zjadanie przygotowanych przez siebie potraw.

21.09.2023

Nowy rok szkolny i nowy cel przed nami. W tym roku szkolnym chcielibyśmy skupić się przede wszystkim na promowaniu zdrowego odżywiania. Oczywiście aktywność fizyczna oraz zdrowie psychiczne to nadal ważne dla nas zagadnienia, niemniej większą ilość naszych działań planujemy skoncentrować właśnie na zdrowym odżywianiu. Za nami już wspaniałe warsztaty o chlebie. Jesteśmy bogatsi w wiedzę o procesie powstawania chleba oraz wiemy, że zdrowiej jest wybierać ciemne pieczywo pełnoziarniste.

13.09.2023

Klub Włóczykija wyruszył na szlak. Tym razem celem był szczyt Soszów na wysokości 792 m. Podczas słonecznej pogody podziwialiśmy krajobrazy i przyrodę naszych pięknych gór.

07.06.2023

Przed końcem roku szkolnego udało nam się jeszcze wziąć udział w Mistrzostwach Śląska Szkół w lekkiej atletyce. Uczniowie musieli przebiec dystans krótki, wykonać skok w dal, rzucić piłeczką palantową oraz przebiec  na koniec dystans długi.

W drugim dniu Olimpiady Radości wzięła udział klasa Odkrywców. Tym razem czekały na nas zawody sportowe, stanęliśmy do rywalizacji w dwóch dyscyplinach: bocce oraz dart.

06.06.2023

Wyjazd na Hrobaczą Łąkę w ramach innowacji pedagogicznej "Mój pierwszy ośmiotysięcznik". 793 metry brakuje tym najbardziej wytrwałym aby zdobyć swój ośmiotysięcznik!!

Wzięliśmy udział w Olimpiadzie Radości, wyjątkowym wydarzeniu zorganizowanym w ramach Tygodnia Osób Niepełnosprawnych. Atmosfera była wspaniała, a radość z całą pewnością zagościła w naszych sercach!

01.06.2023

Byliśmy dzisiaj na VII Olimpiadzie Specjalnej w SP 13 w Bielszowicach. Reprezentacja naszego przedszkola, klasy 1-3 oraz 4-8 rywalizowały w konkurencjach zabawowo-sportowych. Zdobyliśmy największą ilość punktów, ale nie to było dzisiaj najważniejsze. Miała być dobra zabawa i to się w 100% udało.

WRZESIEŃ 2022 - CZERWIEC 2023

Realizacja innowacji pedagogicznej "Joga w szkole".

MAJ 2023

W miesiącu maju klasy 2a,3a/2b realizowały zajęcia dotyczące emocji. Cykl ,,W królestwie uczuć" rozwijał kompetencje emocjonalno-społeczne uczniów.

26.05.2023

Blisko coraz bliżej... Mocna grupa naszych uczniów w projekcie Mój Ośmiotysięcznik osiągnęła już 6379m. Tym razem Grabowa 907m npm oraz Kotarz 974 m npm.

24.05.2023

Na stadionie Górnika Zabrze 24.02.2023 odbyła się impreza piłkarska w której wzięła udział reprezentacja Szkoły Podstawowej nr 35 w Rudzie Śląskiej. Uczniowie zagrali naprawdę na dobrym poziomie co przełożyło się na wyniki. Pierwsze miejsce w turnieju i kilka pięknych bramek oraz autografy i zdjęcia
z pi
łkarzami Górnika to wynik udziału w imprezie.

11.05.2023

11 maja 2023r w ramach projektu ,,Upowszechnia sportu wśród dzieci i młodzieży" nasi uczniowie brali udział w turnieju eliminacyjnym z Rugby Tag. Zawodnicy grali przy pięknej słonecznej pogodzie. Trzy szkoły rywalizowały w trzech kategoriach klas 4, 5 i 6. Młodzi "TAGOWCY" rozgrywali mecze na pięknym obiekcie Burloch Arena w Rudzie Śląskiej.

10.05.2023

W naszej szkole w klasach 7 i 8 odbyły się zajęcia profilaktyczne w ramach akcji "Nowe narkotyki. Nowe zagrożenia". Uczniowie uczestniczyli w warsztatach prowadzonych prze z pracownika PSSE oraz terapeutów pracujących w szpitalu. Głównym celem zajęć było zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych,
w szczególno
ści narkotyków a także alkoholu i tytoniu.

05.05.2023

4498 m uzbierali już uczniowie naszej szkoły w ramach projektu "Mój ośmiotysięcznik". Zdobywamy szczyty Beskidów i naszym celem jest uzyskanie ośmiu tysięcy metrów. Tym razem wybór padł na Trzy Kopce Wiślańskie z uroczą chatką Telesforówką.

28.04.2023

Dnia 28 kwietnia 2023r nasza szkoła wzięła udział w Międzyszkolnym Turnieju Rugby Tag. Rywalizowały ze sobą trzy Rudzkie szkoły, które biorą udział w projekcie ,,Upowszechnia sportu wśród dzieci i młodzieży". Uczniowie mogli pograć w trzech kategoriach klas 4,5 i 6. Rozgrywki pomogły sprawdzić umiejętności dzieci oraz przygotować je do turnieju eliminacyjnego, który odbędzie się 11 maja na Burloch Arenie w Rudzie Śląskiej.

04.04.2023

Gratulacje dla naszych uczniów za pracowitość podczas przygotowywania soków warzywnych
i warzywno-owocowych z okazji Dnia Marchewki. Oprócz tradycyjnego soku marchewkowego powstały również na jego bazie soki takie jak: marchewkowo - pomarańczowy, marchewkowo- jabłkowy, marchewkowy z selerem naciowym i marchewkowo- bananowy.

28.03.2023

Koniec marca to nie tylko zimowa aura za oknami, ale również drugi etap naszej Wojewódzkiej Olimpiady Małolata. Tym razem uczniowie klas 1-3 zmagali się z następującymi konkurencjami: zbieranie piłek tenisowych na czas, przerzucanka 12 piłkami oraz przeciąganie liny.

15.03.2023

Dnia 15 marca w naszej Szkole Podstawowej nr 35 odbyła się już IX Olimpiada Zdrowia. Sześć szkół
z sąsiednich miast Bytomia, Zabrza i Rudy Śląskiej brało udział w zawodach. Uczniowie rywalizowali
 w trzech konkurencjach: unihokej, tenis stołowy oraz pierwsza pomoc. Impreza miała na celu promowanie aktywnego i zdrowego stylu życia; popularyzowanie gry w unihokeja, tenisa stołowego; stworzenie możliwości zaprezentowania umiejętności uczniów i osiągania sukcesów; przeciwdziałanie agresji
i patologii wśród uczniów; nabycie i doskonalenie umiejętności udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz integrację środowiska.

28.02.2023

Grupa uczniów klas 4-8 wybrała się wraz z nauczycielami na lodowisko. Staramy się pokazywać dzieciom
 i młodzieży ciekawe sposoby aktywnego spędzania czasu.

21.02.2023

Wtorek, 21 lutego był dniem, w którym na naszej sali gimnastycznej spotkały się reprezentacje szkół
z Zabrza, Bytomia oraz Rudy Śląskiej w ramach Wojewódzkiej Olimpiady Małolata. Zabawa przednia, rywalizacja najmłodszych uczniów bardzo zacięta, moc uśmiechu i pozytywnych relacji. Był to pierwszy etap, po którym najlepsi okazali się uczniowie z Bytomia, kolejne miejsce zajęła nasza szkoła. W marcu spotkamy się po raz drugi i wtedy wyłonimy Mistrza!

16.02.2023

Klasa Odkrywców rozpoczęła realizację projektu edukacyjnego "Żyjmy zdrowo i sportowo". W ramach realizacji projektu uczniowie będą brali udział w zajęciach sportowych na świeżym powietrzu oraz w zajęciach kulinarnych, podczas których będą uczyć się przygotowywać zdrowe posiłki.

13.01.2023

Nasza szkoła przy współpracy z MOSiR Ruda Śląska zorganizowała wojewódzki turniej piłki nożnej halowej szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Termin 13-go w piątek nie przyniósł nikomu pecha
i wszyscy zagrali dobry turniej bez większych kontuzji. Reprezentację szkół wspomagali nauczyciele, którzy teoretycznie mieli podnieść poziom. Na koniec zagrali przeciwko uczniom pokazując że jeszcze nie czas na emeryturę.

15.12.2022

Nasza szkoła w dniu 15 grudnia wzięła udział w Międzyszkolnym Turnieju Piłki Nożnej rozgrywanym w Bytomiu. Uczniowie nasi zdobyli I miejsce!!! Kolejno zwyciężali 2:0 z Bobrkiem, 2:2 z Tarnowskimi Górami, 2:1 z Zabrzem i Bytomiem. Turniej był rozgrywany na wysokim poziomie piłkarskim. Serdecznie gratulujemy reprezentantom naszej szkoły.

07.12.2022

Udział w zawodach sportowych w Chorzowie - Integracyjny Turniej Piłki Nożnej Chłopców.

23.11.2022

Nasza szkoła wzięła  udział w Świątecznym Integracyjnym Turnieju Piłki Nożnej w Zabrzu. Nasi reprezentanci zajęli 1 miejsce zdobywając puchar i cenne nagrody. W turnieju wzięło udział 5 szkół - Zabrza, Gliwic, Radzionkowa i Bytomia. Ponadto Fabian z klasy 8c w konkursie rzutów karnych został najlepszym strzelcem.

21.11.2022

Tego dnia obchodziliśmy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Wiemy jak ważne są dobre relacje, dlatego chętnie organizujemy działania, które mają im służyć. Uczniowie podejmowali temat życzliwości
w quizach, zagadkach i różnego typu działaniach. Oprócz tego w szkole odbyła się Poczta Życzliwości,
a uczniowie wysyłali do siebie kartki pełne miłych słów.

18.11.2022

Udział naszych uczniów w mistrzostwach śląska Rugby Tag.

10.11.2022

Udział naszych uczniów w zawodach Rugby Tag.

08.11.2022

Oprócz rozwijania zainteresowań sportem i aktywnością fizyczną, uczymy się też o zdrowym odżywianiu. Dzień Zdrowego Jedzenia obchodziły klasy 1a, 1b, 2a, 3a/2b, 5a oraz Odkrywcy i Podróżnicy. Nasi uczniowie przygotowali samodzielnie pyszne i zdrowe śniadania.

Wtorek 8 listopada to była doskonała pora żeby zdobyć Stożek z najstarszym schroniskiem PTTK
w Beskidzie. Zdobywanie szczytu rozpoczęliśmy z Łabajowa, gdzie mogliśmy zobaczyć prawie 100 letni wiadukt kolejowy. Na Stożku słonecznie wręcz bajecznie. Ci, którzy byli z nami po raz czwarty, osiągnęli już najwyższy szczyt Hiszpanii - Mulhacen (3479m) i powoli zbliżają się do najwyższego szczytu Austrii - Grosglockner (3798 m). Dokładnie mamy już 3688 m n.p.m. Może jeszcze uda nam się w tym roku pokonać 4000m n.p.m??

24-28.10.2022

W dniach 24 - 28 października szczególną uwagę poświęcaliśmy znaczeniu dobrych relacji w naszym życiu. Przez cały tydzień uczniowie brali udział w różnych aktywnościach dotyczących właśnie dobrych relacji.
W ramach działań stworzyliśmy Drzewo Dobrych Słów, poświęciliśmy czas na integrację zespołów klasowych, wykonaliśmy plakaty, książeczki i komiksy dotyczące dobrych relacji oraz życzliwości.

18.10.2022

Kolejna wyprawa w góry, w ramach innowacji pedagogicznej" Mój ośmiotysięcznik ", zaprowadziła nas do Ustronia. Góry przywitały nas piękna pogodą, więc zdobycie Równicy (884 m n.p.m) to była czysta przyjemność. Cała grupa, mimo chwilowego kryzysu, dotarła na szczyt. Brawo dla wytrwałych! Uczniowie, dla których to była trzecia wyprawa, po zsumowaniu wysokości zdobytych szczytów osiągnęli a nawet przekroczyli już najwyższy szczyt Tatr- Gerlach (2655 m n.p.m). Mamy nadziej, że to nie ostatnie nasze słowo w tym roku kalendarzowym.

12.10.2022

Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Integracyjnym Turnieju Piłki Nożnej w Rudzie Śląskiej. W ramach rozgrywek zajęli 3 miejsce.

06.10.2022

Nasza szkoła bierze udział w projekcie Rugby Tag w ramach ,,Upowszechniania sportu wśród dzieci i młodzieży”. Pierwsze rozgrywki eliminacyjne Szkolnej Ligii Rugby Tag województwa Śląskiego odbyły się 6 października w Rudzie Śląskiej na obiekcie sportowym Burloch Arena. W rozgrywkach wzięło udział 9 zespołów z Rudzkich Szkół Podstawowych SP nr 36, SP nr 13 oraz nasza szkoła. Przy pięknej jesiennej, słonecznej pogodzie odbyła się walka o wejście do półfinału w kategoriach klas IV, V, Vl. Turniej został sklasyfikowany następująco:

Kategoria klas IV

1. SP nr 35

2. SP nr 36

3. SP nr 13

Gratulujemy wszystkim uczestnikom, którzy brali udział oraz życzymy powodzenia naszym zawodnikom z klas 6, którzy zajęli 1 miejsce i jadą na półfinał wojewódzki Szkolnej Ligi Rugby Tag do Częstochowy.